Úvod > Fórum > Hardware > PC - desktopové počítače > Stavba PC prosím o nasměrování a radu :)

Stavba PC prosím o nasměrování a radu :)

16.02.2013 12:44
příspěvků:4

Zdravím,

takže předně čím se možná odlišuji od ostatních co tady skládají PC:

- moje filosofie je taková: desktop si poskládat ze starších komponent (třeba dva roky starých) a mít přesto výkoný stroj a nedat za to velké peníze

- mám zkušenosti jen s CPU Intel, a asi bych i u toho zůstal

- jsem student vysoké školy se zaměřením na hardware (elektrotechnika, jednočipové uPočítače, PLC) přesto si myslím že do informatiky vidím a do PC tak nějak také přesto neznám nejnovější trendy a žádám vás, kteří máte PC jako koníčka o radu

K věci:

Stavím sourozencům své přítelkyně desktop na hry (Skyrim, starcraft II, league legends), ale i jiné tituly. Chtěl jsem se zeptat na následující:

1)Stačí mi kvalitní deska socket 775, tím myslím jestli mi stačí to postavit na této generaci procesorů ? Tzn 64b cca 2 - 3 GHz, dvoujádro ? taková pěkná deska se dá totiž najít na Aukru i za 800 (rampage formula... )

2) Vysvětlí mi někdo jak to je u intelu s rychlostí FSB (mysím tím sběrnice co vede k procesoru) a souvislostí s rychlostí sběrnice k pamětem ? je potřeba sám nějak pohlídat synchronizaci ? popř je nutno koupit desku která bude tyto sběrnice mít nějak rychlé a nastavitelné, nebo to se pohlídá samo a bude to mít optimální výkon?

3) A co se týče těch pamětí je potřeba si pohlídat jejich rychlost ? tedy frekvence na kterých pracují ? stačí mi k 775 procesoru nějaká DDR II ?

4) Dále je tato moje teze správná: koupím průměrný dvoujádrový procesor třeba ěnjaký do socketu 775 (trochu souvisí s bodem 1) a potom vpálím výkonou grafickou kartu na které si dám záležet ( esženu dobrou) a bude to výkonné? A tedy doporučíte mi prosím po jakých kartách bych se měl na aukru dívat (sám mám zkušenosti s ATI sapphira 4800 a docela spokojenost, ikdyž skyrim tedy hraju na svém ntb (geforce GT640M)